کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات براساس شاخص های از پیش تعیین شده، ضریب کیفی ۶۵ نشریه را ارزیابی کرد و در این ارزیایی ماهنامه های سراسری بالاترین امتیاز را کسب کردند.

۶۵ نشریه ارزیابی کیفی شدند/صدر نشینی ماهنامه ها سراسری

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات بر اساس چهار شاخص «حدود مطبوعات، اخلاق حرفه ای، کیفیت و محتوای اختصاصی و معیار های شکلی» این تعداد نشریه را ارزیابی کیفی قرار داده و نتیجه را در جدولی جداگانه اعلام کرده است.
در این جدول که اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است، نتیجه ارزیابی کمیته تعیین ضریب کیفی به همراه جدول کامل ارزیابی همراه با ماتریس تفکیکی مشخص شده است.
به گزارش ایرنا، براساس ارزیابی انجام گرفته توسط این کمیته، نشریات دارو گیاهی برتر و فره هرکدام با ۸۹ امتیاز، باغ نظر و چهار راه با ۸۵ امتیاز، امنیت اقتصادی و سفینه با ۸۰ امتیاز و هنرآگه با ۷۹ امتیاز به ترتیب بیشترین امتیاز را در این ارزیابی کیفی از آن خود کردند.
در این ارزیابی انجام شده، ماهنامه های سراسری با کسب ضریب بالاتر در صدر جدول امتیازات قرار دارند و نشریه های منطقه ای و استانی در مکان های بعدی این جدول قرار گرفته اند.  
کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات به منظور ارزیابی نشریات غیر روزنامه‌ای بر اساس چهار شاخص تعیین شده فوق در چند نشست خرداد، تیر، مرداد و شهریور، آبان و آذر ۹۵ به ترتیب ۸۰، ۷۵، ۹۵، و ۱۲۰، ۵۵ و ۶۵ نشریه را مورد ارزیابی کیفی قرار داد که تمامی جداول آن همراه با مشخصات در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل رویت است.
حجت الاسلام علی رضا یحیایی کارشناس منتخب هیأت نظارت بر مطبوعات، هرمز هوشمند راد مدیر مسوول منتخب کارگروه نمایندگی مدیران مسوول، محمدرضا محمد یوسفی نماینده شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعات، سعید علامیان نماینده شورای هماهنگی تشکل های روزنامه نگاری و محمد سروش معاون فرهنگی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اعضای کمیته ارزیابی ضریب کیفی نشریات را تشکیل می دهند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.